torsdag 10 december 2015

Jul i Fiskars

Inspirerad av bloggen Living with my camera som uppmanar oss att handla lokalt tog jag en tur till Fiskars för att spana efter lite julklappar. Jag hittade förstås ljus (Desicos blockljus), en bok åt mig själv (Kerroksia av Piitu Nykopp, hon är en konstnär som bor i Fiskars, boken är full av inspirerande stickmönster) och lite annat smått. Jag drack kaffe på Cafe  Antique och åt en mycket godare örfil än jag gjorde på Stockmann i tisdags.

Det var fint i Fiskars men skulle vara ännu bättre om det skulle finnas snö. Nu är det bara tröstlöst mörkt!

På hemvägen tog jag en omväg via Tenala och Frimans lanthandel som har det mesta av allt möjligt. Också där hittade jag en julklapp. Och gott te.


Jag tror jag aldrig sett så mycket vatten i Fiskars å och det bara dånade vid forsarna.






PS. Denna text innehåller varken smyg- eller riktig reklam, jag berättar bara om ställen jag gillar i min hemtrakt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar