lördag 5 juli 2014

Sommaren har återvänt!

Lite sommarblomster. Det har blivit varmt och skönt efter kyliga veckor.
 
Jag längtar efter något bra att läsa, jag började med Fördjupade studier i katastroffysik av Marisha Pessl och kommit halvvägs men är inte riktigt såld på den. Det känns som "för mycket text" och för mig blir det inget flyt. Jag längtar efter flyt. Nåja, jag har hela bokhyllan fylld av både lästa och olästa verk, säkert hittar jag något där eller på biblioteket.
 
Jag har hittat Sveriges Radios sommarföljetong, en uppläsning av Jane Austens Övertalningen. Ett nytt avsnitt varje vardag. På Finlands Radio Vega går Tove Janssons Pappan och havet men den är så förfärligt sorglig och ensam. Farlig midsommar är mycket trevligare, den har tröstat mig många gånger när jag inte mått bra.
 



Linneor är mina favoritblommor!
 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar