onsdag 23 juli 2014

Olidlig hetta?

Så varmt som vi haft de senaste dagarna är lite väl för mig. Som tur har vi luftkonditionering på jobbet så där är det riktigt behagligt. Det jag ändå njuter av är att simma, för det mesta i en insjö, Grabbskog träsk. Vattnet är alldeles ljummet. Barnen njuter och föräldrar har svårt att slita dem från vattenlekarna.
Det sorgliga är att havet är fullt av alger, de har exploderat i värmen. Det är som ärtsoppa vissa områden. Det är förfärligt hur vi förstör vår näromgivning. Som barn vistades jag mycket i Ekenäs skärgård och då var vattnet klart. Någon sa att barn som växer upp nu tror att alger i havet är normalt för de har inte varit med om annat. Det är också sorgligt.
För att jag inte ska deppa ner mig helt så tänker jag fortsätta att njuta av simturerna, det blir höst och vinter snabbare än vi anar;-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar