lördag 12 juli 2014

Dille på väskor

I hela mitt liv har jag haft dille på väskor men sällan ägt den ultimata modellen. Igår sydde jag en strandväska, inspirerad av en väska jag såg i Stockholm. Jag hade lite stuvbitar i garderoben och skred till verket. Poängen med denna väska ät att den är stor. Andra poänger har den inte. Väskan får stadga i botten av en bit yogamatta och är fodrad med ett lite tjockare bomullstyg, det blir snyggast så tycker jag och väskan blir stadigare.


Min solstol, som egentligen är en ihopfällbar fåtölj jag köpte när jag började studera för långt över 20 år sedan, fick en ny madrass (som egentligen hör till en babysäng) och ett nytt tyg som jag köpt i gamla stan i Borgå för flera år sedan och som jag tyckte var vackert. Det hittade först nu sin plats. Nöjd blev jag trots att stolen är nästa lika obekväm som när jag studerade men den duger bra på balkongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar