söndag 27 juli 2014

Blåbärstider

Om det är något jag avskyr så är det att plocka bär och i synnerhet blåbär. Det går långsamt och är hett och svettigt och myggorna plågar. Men blåbär är så gott! Därför blev jag glad när de burmesiska flyktingarna i stan plockar bär mot betalning. Vad fina bären var och helt utan skräp. Nu är frysen fylld med blåbär och jordgubber (från tidigare). Lite blåbär lade jag åt sidan för att prova färga yllegarn med. Det blir ett projekt när det är lite svalare, nu går det knappat att tänka.


Idag var jag, min syster och systerdotter till Hangö för att titta på banhoppning, den årliga SeaHorse Week hade sin sista tävlingsdag idag. Det var lite drägligare i Hangö, det blåser nästan alltid där nog var både ryttare och hästar ordentligt svettiga.
Det var roligt att titta på en av hästägarna när ett ekipage tävlade, hon som stod bredvid plan hoppade nästan lika mycket själv som hästen. Det var tydligen spännande:)

 
Efter tävlingarna skulle vi svalka fötterna i havet men det var så mycket alger att vi körde till Källviken istället och simmade istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar