söndag 17 januari 2016

Vintervitt

Jag måste gå ut en stund idag och fotografera trots att jag har någon ny förkylning i kroppen och mår inte alls bra. Det var fint, inte för kallt (-6 grader) och solen sken. Riktigt idylliskt med andra ord. Jag får vårkänslor fast det är mitt i värsta vintern. Jag längtar efter tunna fladdriga kjolar och bara fötter.

Om några veckor ska jag till Helsingfors på ett årligen återkommande seminarium (det ordnas alltid på fredagen den veckan då Runebergsdagen är) och då brukar affärerna redan ha mycket vårnytt. Det ser jag fram emot. (Nu låter det som om shoppingen är viktigare än seminariet men så är det ju naturligtvis inte;) Shoppingen är en morot eftersom dagen är mördande tung med mycket information så det behövs något skoj efteråt.)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar