tisdag 19 januari 2016

Brända tulpaner

Igår tände jag ett par stearinljus för att lysa upp i mörkret. Efter en stund luktade det lite bränt, som bränt kaffe och jag funderade om grannen lämnat på kaffekokaren av misstag. Men jag fick inte ändan ur soffan för att kolla om det eventuellt var hos mig som något brändes. Först när jag släkte ljusen såg jag att några av mina fina tulpaner hade blivit svarta och förkolnade. Just, just, de hade stått för nära ljusen och jag märker ingenting.

I övrigt blev jag hemskickad från företagshälsovården idag med order om att vila resten av veckan och en antibiotikakur. Det rosslar i lungorna. Det är tråååkigt att vara hemma och vila när jag gärna skulle vara på jobb istället. Stickcafé kommer jag i alla fall att delta i, det är terapi och vila för mig. Annars blir jag "mökkihöperö" (ett bra finskt ord, svåröversatt men ungefär att man blir knäpp av att spendera för mycket tid ensam i en stuga, sjuk av brist på sällskap). Det är bara att skeden i vacker hand och följa läkarens order.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar