lördag 24 oktober 2015

Lördagssyslor

Trots att det varit underbart höstväder idag har jag mest suttit i soffan och stickat, stickat, stickat, stickat... Jag har ont i sittknölarna och snart är axlarna spända som stritsor. Men jag har behövt detta för nu orkar jag inte med fint väder längre och den stressen den ger att jag måste ut och njuta. Fast mamma och jag var till Källviken en sväng idag och där var det skönt.

Jag har nämnt tidigare någongång att jag avskyr hushållsarbete. Men ibland får jag lite inspiration. Idag lagade jag Banh Mi enligt detta recept av Sandra Hjort på bloggen Atilio. Hon har vackra bilder på maten (tyvärr har jag inga, jag äter upp maten innan jag kommer ihåg att fotografera...).
Det var så gott! Istället för fläskkarré (jag vet inte vad det motsvarar i Finland) så använde jag nötkött, en lövbiff och det gick lika bra. Och chilisåsen glömde jag men jag är ingen hejare på stark mat så kanske det var meningen. Men som sagt, gott var det! Och man kan väl sätta lite egen prägel på recepten:)
När jag får gäster nästa gång ska jag prova på sesambakad lax med koriandersås.

Imorgon är dagen en timme längre och det ska regna så jag hoppas på en bra dag.

Mamma sitter i solen och njuter



Min stickande ängel av Maarit Lassila



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar