lördag 3 oktober 2015

En av favoritplatserna

Idag promenerade jag till Uddskatan, Finlands sydligaste udde. Den hör till mina favoritställen, som jag sagt förr. Jag har varit där tidigare och rapporterat här och här och här.

Jag borde flytta till Hangö men det gäller att hitta rätt hem att flytta till. Priserna har trissats upp eftersom många köper bostäder som andra hem och de brukar ha lite extra pengar... Det är synd, både för vanliga Hangö-bor och för "vanliga" som vill flytta dit. Men kanske, kanske jag har tur någon gång.
Jag gillar havet, den öppna horisonten, friheten och lugnet som vågornas rytm ger. Och det kanske veckoslutshangöborna också gillar, för en del av dem gillar inte när det kommer många turister på sommaren och stör!
Det finns också en lång mörk och råkall vinter. Det står jag ut med och jag älskar stormar!

Tyvärr hade jag glömt kameras minneskort i datorn. Men mina objektiv hade jag med mig! Hoppas jag nästa gång har både minneskort och objektiv... Så det blev några skakiga bilder med telefonen istället.




2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det är det, och rofyllt. Havet har en lugnande inverkan på mig, också i storm:-)

      Radera