måndag 25 juli 2016

Post semester

Så har semestern tagit slut och jag har varit första dagen på jobb. Det är tyst och stilla på våningen där jag sitter, de andra har glada lappar på dörrarna om ledigheter och hopp om sol. E-posten är tyst och stilla.

Jag ser inte fram emot hösten, det är så många förändringar på gång att jag blir alldeles matt av att tänka på dem. Ibland tror jag att man förändrar för att förändra, för att bevisa att man gör något, ingen skillnad vad det är. I längden blir det både dyrt och energikrävande. Men det är inte bara på mitt jobb dethär händer, hela samhället, börjandes från regeringen, beter sig på samma sätt.

Så det gäller att ta till vara dagarna med värme och sol, jag simmade idag igen i Källviken. Det är så skönt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar