söndag 5 juli 2015

Källviken, Källviken

Jag rör mig i ganska snäva cirklar: Ekenäs, Källviken (som för all del finns i Ekenäs) och Hangö. Fast tur det egentligen, det blir billigare än att flyga till Thailand eller Indien.
Ibland har jag svårt med människor som inte kan uppskatta det som finns runt omkring dem, på en armlängds avstånd. Vi har ren (för det mesta) natur, vackra omgivningar, ordning och reda i samhället (i stora drag) och samhällsservice som fungerar. Det är klart att perfekt blir det aldrig och det är väl heller inte målet. Tillräckligt bra borde vara tillräckligt. Men när är något tillräckligt? Säg det.

I alla fall försöker jag se det goda i livet, det blir lättare så. Ibland gnäller också jag, blir upprörd och frustrerad. Men så far jag till Källviken och lyssnar på naturen och fotograferar lite och sedan känns det bättre.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar