söndag 11 juni 2017

Växtfärgningsveckoslut

Veckoslutet har gått till växtfärgning. Det viktigaste med den sysslan är tålamod, tålamod och åter tålamod. Det gör gott åt själen. Kroppen, i sin tur, får stå ut med rök och jag känner mig som en rökt flundra, jag ångar rök trots att jag duschat och bytt kläder och till och med tvättat glasögonen. Men det är det värt.

I år blev det extra kraftiga färger, kanske beror det på att våren varit sen, vad vet jag, Vi hade 18 (!) grytor igång, rekordantal. Björklöv, brännässla, fräken, stenmossa, björnmossa, koschenill, krapp, henna, gul lök, rödlök, mjölkört, lupin och lite till men jag kommer inte ihåg alla. Resultatet blev såhär (taget med min mobil, inte den bästa kvaliteten, färgerna är lite väl blacka):




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar