onsdag 8 juni 2016

Fem klänningar - samma mönster

Artesan-utbildningen må bli av så jag kommer mig för att använda ett nytt mönster till klänning. Å andra sidan vill jag utmana mig själv med att variera så mycket det bara går. Hittills i vår/sommar har jag sytt fem klänningar, det är en till på kommande. Jag älskar att gå med klänning på somrarna.

Mönstret är 20 år gammalt (det är inte klokt vad tiden går!!) och från Burda.

Inlägget är inte sponsorerat trots att jag i bildtexterna ger info om varifrån tygerna är.

Linne med tygtryck, tycket från Raijan Aitta men jag har färgat själv.

Baksidan
Båda är av linnetyg, det rosa/lila från Linum, det vita från Raijan Aitta.

Den blommiga av indisk bommull från Broarne och den ljusblå är linne från Eurokangas tyglåda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar