fredag 12 februari 2016

Blått glas

Jag har förkärlek för blått glas och blåa vaser. Jag letar efter dem på loppisar.

Ett litet bekymmer har jag dock; jag vet inte hurudan färg på blommor jag ska ha i en blå vas; vita blommor gör mig fosterländsk och jag tänker på Finlands flagga. Med gula blommor blir det Sveriges dito och med röda och vita så är det förstås Norges eller Islands. Ett nordiskt problem alltså...

Blått glas gör mig glad för färgen är väldigt intensiv. Och jag tänker på hav och sommar och sol. Jordgubbar. Vispgrädde.

Imorgon måste jag ta itu med en ordentlig städning. Det har blivit lite dåligt av den varan på senaste tiden för jag har varit hängig sedan jul. Men nu har jag varit på lungröntgen och labprover och de visade att lungorna är bra och en infektion har jag haft men den är på tillbakagång. Det var skönt att höra trots att jag fortfarande får hostanfall. Det finns hopp att det tar slut inom nära framtid.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar