torsdag 24 september 2015

Ekenäs höstmarknad

Så är det höstmarknad igen. Efter denna är det inte långt till jul...

Efter jobbet gick jag en dryg timme omkring bland försäljarna; jag köpte lakrits (5 meter) och lingon som alltid och en keramikmugg. Och en hot dog. Jag brukar egentligen köpa en grillad korv men i år slog jag på stort och tog korv med bröd! Det är bra att förnya traditionerna med 20 års mellanrum:)

Lingonsylten står på spisen, bara den svalnat slår jag den i en burk och i vinter kan jag koka rågmjöl-och lingongröt. Det är gott på söndagskvällar!

När det blev mörkt körde jag tillbaka och gick omkring på tivolit. Det är som ett oändligt fyrverkeri och mycket skoj att fotografera! I synnerhet pariserhjulet för det är så grafiskt.




Jag mår illa!!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar