söndag 13 september 2015

Kitesurfing

Det är söndag i dag eftersom grannen eldar bastu. Det börjar ryka i deras skorsten samma tid varje söndagkväll. Jag är lite avundsjuk eftersom det skulle sitta bra med bastu, jag känner mig lite hängig. Kanske en förkylning är på kommande. Det har jag inte tid med för nästa vecka är full, både på jobb och fritid.

Igår och i natt var min systerdotter hos mig. Vi for på picnic till Tulluddstranden igår eftersom det var fint väder. Och vilken tur vi hade, stranden var full av kite- och andra surfare, Förhållandena var perfekta med sol, jämn vind och lite sjägång. Det var spännande att följa med dem. Utmärkta motiv för fotografering men förstås hade jag bara ett objektiv med mig och ett sådant som definitivt inte passade. Jag lärde mig, igen en gång, att jag ska nog ha kameraväskan med mig, trots att den är lite klumpig att bära på. Kanske jag skulle kunna hitta en bättre väska... Eller inte vara så lat:)

Nu ska jag koka en kopp te och blanda i extra mycket honung och kanske lite starkt för att mota en ev förkylning.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar