lördag 16 maj 2015

Vi har samlat - utställningen

Första dagen med Pro Artibus konst hemma hos mig var ingen succé, "bara" mamma kom. Men jag hade i alla fall trevligt med praktikanten från Pro Artibus. Hon är från Tyskland och vi har talat engelska hela eftermiddagen och jag är slut i huvudet. Det är så sällan jag gör det så jag hittar inga ord.
I morgon kommer det hoppeligen folk, den guidade turen kommer hit och konstnären Petra Lindholm också är här.
Jag har tre verk här hemma, videokonst av Petra Lindholm och Marcus Lerviks och en glasskulptur av Brita Flander.


Det är konstigt hur instängd jag kände mig bara för att jag skulle sitta hemma några timmar ifall någon skulle komma. Jag är ju nästan alltid annars hemma men då får jag gå ut när jag vill. När utställningen var över körde jag till Källviken, och gick i skogen en stund. Blåbären blommar men det är så attans kallt att inga bin var i farten. Hur ska det gå med blåbärsskörden? Och var är värmen?




En strandad farledsremmare




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar