söndag 5 april 2015

Stickad sommarschal

Jag håller på att sticka en sommarschal i det ljuvligaste mjuka silkesgarn jag någonsin känt på. Jag hittade det i Lankalinja i Karis och heter Erisilkki. Återförsäljaren var på besök i butiken en lördag i februari. Hon är en fisk kvinna som är gift med en indier och bor i Goa-trakten. De förmedlar silkesgarn (bl.a. rester av saris som är gjorda till garn, mycket spännande), smycken och trästämplar för tygtryck.
Silkesgarnet bara brände i händerna på mig, jag måste ha det! Så nu sitter jag och stickar, stickar, stickar.
Mönstret till schalen hittade jag på www.ravelry.com och det råkade sig inte bättre än att det också fanns i en Suuri Käsityölehti (4/2014) som jag hade i hyllan.
Jag har ca en tredjedel kvar av schalen så det tar ett par veckor till. Sedan kan sommaren komma!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar