lördag 11 april 2015

Krokus, blåsippa och tussilago

Träffen igår på Pro Artibus med de andra "utställarna" innan vernissagen var mycket trevlig. Det bjöds på skumvin och smörgåstårta. Alla beundrade varandras konstverk. Det stod inte vem som ägde vilket, endast konstnären. Jag försökte koppla ihop konstverken med sina ägare men det var omöjligt! Inte lika lätt som att koppla hund med husse eller matte;) Mitt bidrag, den knypplade segelbåten, hade fått en mycket värdig plats.

I övrigt har jag försökt kurera en eländig migrän som plågat mig några dagar. Tydligen är jag inte den enda vad jag läst och hört. Kanske det är våren som pinar oss. Idag är det bättre och jag fick sådan lust att fotografera i det underbara vädret. Fast ett besvärligt ljus kan det vara, rent fototekniskt, det blir för skarpa skuggor. Jag är väldigt nybörjare ännu när det gäller att få bra ljusförhållanden. Man kan ju trixa lite bara man vet vad man ska göra. Skönt var det att ligga på ett yogaunderlag i solen och granska en tussilago in på livet. Jag såg också två stora tranplogar men de var för långt borta för att de skulle fasta på film.

På tal om tranor, min moster hade, påstod hon, en trana som hälsade på henne på våren och på hösten innan den flög vidare. Det var samma trana varje gång. Om det var samma eller inte struntar jag i, det var en vacker historia.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar