fredag 21 augusti 2015

Kvällspromenad

Igår när jag höll på att skriva detta inlägg fick datorn något strul och jag startade om den och den började uppdatera något som tog hela natten. Så följande text är skriven igår:) (Det är lika fint ute i kväll som igår...)

I morse steg jag upp kl 5 för att hinna till Vanda kl 8 på "samarbetsdag" i arbetets tecken. Det enda goda med att stiga upp så tidigt är att omgivningarna är sagolikt vackra. Dimmolnen låg som slöjor över vattnet och svalorna flög lågt, lågt när de fångade småkryp vid vattenytan. Det harmade så att jag inte hade kameran med och jag beslöt att jag ska stiga upp tidigt under veckoslutet och hoppas på dimma.
Efter en, mot mina förväntningar, givande arbetsdag. Trots det eller kanske just därför är jag som en urvriden trasa. Jag har mest suttit på balkongen och stickat. Det har varit en av de få riktigt varma kvällarna och myrorna har svärmat som de gör när det är riktigt stilla i luften.
Eftersom kameran fattades mig i morse tog jag mig en tur till stranden och fotograferade lite.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar