lördag 20 juni 2015

Stickmaskin

Vet ni den där känslan man får efter att ha provat och misslyckats och provat och misslyckats och man är färdig att ge upp och så lyckas det plötsligt? Idag var det så för mig. Jag har nämligen fått en stickmaskin och nog fått hjälp med att komma igång av en kompis men vi fick det inte riktigt att lyckas. Sedan har maskinen plågat mig i bakhuvudet och jag har velat prova igen men inte fått till det för jag har bara tänkt hur besvärligt det kommer att vara... Idag tog jag mig samman för vädret var ändå så eländigt. Jag provade och provade och provade men kom aldrig längre än tre varv. Plötsligt så började det löpa och jag kom framåt varv efter varv efter varv. Vilken känsla! Nu är huvudet fullt av idéer och jag vill bara sitta vid stickmaskinen. Men denna gång ska jag vara ordentlig och först laga lite provlappar av olika garn. Jag sparar tid i längden och dessutom får jag en känsla hur olika garner beter sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar