söndag 1 mars 2015

En bra dag

Senaste fredag var en bra dag! Jag fick en övergiven stickmaskin av en arbetskamrat och tre påsar med yllegarn! Dessutom hade vi vernissage på jobbet med anställdas handarbeten och annan konst. Det är roligt att få vara med! Jag har utställt ett lapptäcke, en stickad schal och en broderad tavla.



Igår fick jag lust att flytta om möblerna i vardagsrummet vilket jag gjort bara en gång sedan jag flyttade hit för snart 10 år sedan. Den gången blev det inte långvarigt utan jag flyttade möblerna tillbaka. Men nu är jag nöjd. Jag har soffan vid bokhyllan vilket känns mycket ombonat!


Nu är det två tunga arbetsveckor framför mig men också en tur till Österbotten. Det är alltid roligt att träffa släktingar. Det blir mest på begravningar nuförtiden vilket i sig inte är roligt så jag försöker alltid nu och då få in en helt "vanlig" resa till släktingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar