måndag 9 mars 2015

Blåbärsblom

Mitt blåbärsris blommar, det är väldigt skirt och våraktigt. Det är inte bästa skärpan på dessa blåbärsblommor, jag fotade med macroobjektiv och då är det bäst med stativ. Jag vinglade för mycket, trots att rörelsen är liten, men står man nära så blir varje millimeter viktigt. Idag var jag dock för lat för att rigga upp stativet. Så det blev en suddig blomma.


Under veckoslutet var jag på släktrunda till Österbotten, det är alltid lika roligt. Jag hade kameran med men fick inte ett fotografi taget. Trots hyr mycket objekt som helst. Det finns inga sådana vägar i Nyland som i Österbotten; kilometervis med raka vägar, häftigt egentligen men dötråkigt att köra på-Ett par gånger svänger jag på ratten mellan Kristinestad och Närpes. Jag blev för blyg och stannade inte bilen och tog foton trots att det inte fanns några hus i närheten och bara någon enstaka bil. Mesaktigt av mig faktiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar