söndag 25 januari 2015

Agility

Idag var jag assistent och filmfotograf åt min syster när hon tävlade med sin hund på agility. Det är helkul att titta på, hundarna har roligt medan husse och matte inte alla gånger är lika glada. Endel hundar ändrade reglerna och hoppade så många hinder de hann på så kort tid som möjligt!
Jag tränade att fotografera i fart men det är inte lätt. Det var mest en tass eller svans som fastnade på bild. För det mesta var det bara hindret...

Innan tävlingen får matte och husse bekanta sig med banan.
I väntan på start...

En svans...
Nästan hela hunden är med...

Mera svansar...
I alla fall var det en mycket bra dag. Det gör så gott att syssla med något helt annan under veckoslutet så att tankarna kring arbetet bryts. Det var en asstressig vecka senaste vecka och jag hoppas nästa inte blir likadan, men jag befarar det värsta. Det gäller att andas lugnt, slappna av och inte dricka så mycket kaffe.

Jag hade tänkt läsa slut Gone Girl denna vecka men inte blev det av. Gårdagen sysslade jag mest i köket (jag bakade bröd och bullar, kokade lemoncurd (vad ska jag göra med det??) och apelsinmarmelad). Dessutom ligger garn i krapp/gurkmeja-bad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar