lördag 20 september 2014

Trött...

Jag är trött efter dagens utfärd till Helsingfors. Jag gick på Hantverksmässan som pågår ännu i morgon söndag (21.9). Lång kö var det redan utanför dörrarna och sedan blev det knuffas och puffas och rivas och slitas i alla pärlor, garner, virknålar, stickor, tyger, kläder, papper, bilder, saxar, pennor, ringar, örhängen, halsband,  ... Jag blir stressad av folkmassor.  Fina hantverk fanns det men samtidigt tyckte jag de var ganska lika varandra; antingen var det vitt och grått eller granna linnetyger. En firma hade börjat sy klänningar och tunikor av överblivet tyg som de hittat eller fått i gåva. De var i alla fall inte lika något annat. Inte ett enda foto fick jag taget.
Så jag gick därifrån men två böcker rikare (om växt- och svampfärgning) och en bit petroleumblått linnetyg.
Efter det måste jag ha något i mig så jag köpte en fylld batong och kaffe och satte mig bland turisterna på Domkyrkotrappan. Jag finns antagligen på fotografier i Japan... Varmt var det.


Krysantemer på Salutorget
Salutorget
Innan jag for till Helsingfors i morse körde jag via Stallörsparken för det var igen en fantastisk morgon med dimma och solen som lyste bakom den. Tänk hur många morgnar jag har slösat bort i mitt liv och bara legat i sängen istället för att vara ute och njuta. Fast det är skönt att ligga i sängen också...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar