tisdag 31 januari 2017

Bot mot torra fötter

Efter jag varit i simhallen (och oftast annars också) har jag väldigt torra fötter. Äckligt! Men en mycket bra hjälp mot det, är en salva jag gjort med ca 20 % bivax, 80 % olja (just nu har jag avokadoolja), några droppar ringblomsextrakt och några droppar eterisk olja med god doft. Jag smörjer in fötterna ordentligt, sätter på ett par plaspåsar och yllesockor på. Sedan får de badda några timmar och efter det är de mjuka och sköna :)

Jag gjorde sådan här salva och gav i julklapp och det blev uppskattat! Senast igår berättade en att hon har haft så svårt att hitta något som skulle hjälpa hennes torra hud men detta gjorde det. Vad glad jag blev!

Jag kan snickra ihop ett recept lite senare med snygga bilder, nu blir det bara mina plastpåseförsedda fötter:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar