söndag 24 april 2016

Begonia Swirl

Jag har dille på många saker, schalar är en. Härom veckan fick jag färdig en, Begoia Swirl heter den och mönstret hittade jag på Ravelry (gratis!), min huvudsakliga inspirationskälla. Jag har skrivit om Ravelry förr någon gång, men om du inte besökt sidan och är handarbetsintresserad så klicka in på www.ravelry.com.

Mönstret till denna schal var lite trixigt i början, jag tror jag rev upp stickningen fyra gånger innan jag kunde koncentrera mig så mycket att det inte blev fel. Det gällde att räkna rätt och markörer (många) gjorde livet lite lättare på denna front. 

Garnet är teetee's elegant (70 % kamull, 30 % tussahsilke med jojobaolja, aloe vera och vitamin E, inte för att jag förstår varför vitaminerna är med...). Det är tunnt, 2 ½ - 3 stickor (jag använde 3 ½) men mjukt och skönt att sticka med. Nöjd blev jag med resultatet, det är roligt med lite utmanade stickningar ibland.


Här är färgen inte riktigt rätt, den översta bilden har rätt färg på garnet. Men jag är ingen redigeringsexpert...

1 kommentar:

  1. Så underbar! Jag har sökt mönstret men bara hittat det på engelska. Vet du om det finns på svenska någonstans?

    SvaraRadera