lördag 14 februari 2015

Gone Girl och stickning

Jag lider av vårtrötthet, därför ingen inspiration för bloggen. Jag har knappt fotograferat något de senaste veckorna. Ingenting smakar men de dagar då solen äntligen skiner börjar blodet i kroppen snurra runt lite snabbare och energinivåerna stiger. Jag får lust att röja bort gammalt skräp och oanvända kläder. Så går solen i moln och jag kryper ner i soffan tillbaka... Det goda med soffan är stickningen. Jag har börjat ett nytt projekt:


Jag stickar med Baby Alpacka Silk från Drops, ett mjukt, mjukt garn och tunna stickor. Det tar sin tid innan tröjan blir klar men hoppas det är värt besväret. Mönstret är från boken Sticka efter svenska mönster av Karin Kahnlund. Jag hittade annat skoj i boken som kanske blir senare projekt.

Till Gone Girl. Suck. Jag har haft så svårt att komma igång med att läsa de senaste månaderna och blev tipsad om Gone Girl av Gillian Flynn. Suck igen, jag kom halvvägs och förde boken tillbaka till biblioteket. Den var inte för mig. Jag tyckte den inte var speciellt spännande. Kanske om jag skulle ha legat på en strand eller på en tågresa att den skulle ha passat bättre men inte nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar